Skip to main content

Wat je kunt doen met voeding en aanvullende supplementen.

w a t  t e  d o e n  b i j  e e n................!

  • te hoog cholesterol
  • te hoge bloeddruk 

Eenvoudig en lekker eten en toch goed voor jezelf zorgen! De homocysteine waarde is te vergelijken met een verhoogd cholesterol en daarmee risicofactor voor hart en vaatziekten.

  • Je kunt deze waarde o.a. verlagen d.m.v. foliumzuur, B6 en B12
  • Aspirine vermindert de opname van foliumzuur en vergroot tevens de uitscheiding van foliumzuur in de nieren.
  • Cholesterolverlagers, zoals statines, kunnen aanleiding zijn voor een verzwakking van het hart. Bijwerkingen ervan zijn o.a. spierpijn/ zwakte, vermoeidheid, kortademigheid en geheugenverlies tot perifere neuropathie.
  • Perifere neuropathie wordt veroorzaakt door een tekort aan Q10. Statines remmen niet alleen het cholesterol maar ook de waarde van het co enzym Q10.
  • Ubiquinol is de Q10 voor ouderen, is beter opneembaar.
  • Neem voor de bescherming van de bloedvatwanden extra anti oxydanten, zeker de flavonoiden. Te vinden in groene thee en in rood en donkerblauw fruit.
  • Omega 3 werkt gunstig op hartritme stoornissen, verbetert de kwaliteit van het bloed en verlaagd de Hoge bloeddruk. Te vinden in ongebrande/ ongezouten noten, zeker macadamia's. Ook pecanoten deze zorgen tevens dat het cholesterol minder oxideert, zodat het preventief werkt tegen artherosclerose.
  • Hennepolie, zaad of poeder, walnootolie, lijnzaadolie, olijfolie etc.
  • Maar ook vette vis zoals o.a. ansjovis, haring, makreel, paling, zalm en sardines. Haverzemelen werken cholesterol verlagend, in bv yogurt, gehaktballen of spinazie te gebruiken.
  • Magnesium werkt ook uitstekend tegen een te Hoge bloeddruk.
  • Kaneel werkt LDL [slechte cholesterol] verlagend, maar ook totaal cholesterol en bloedsuiker verlagend.
  • Rode rijst werkt cholesterol verlagend.
  • Een hoge dosis vit. C helpt tevens de bovendruk te verlagen.
  • Een tekort aan vit. D kan leiden tot een te hoge bloeddruk.

GA OP ONDERZOEK UIT EN LEES DE INHOUD VAN PRODUCTEN DIE U KOOPT, ZO ONTDEKT U MET WELKE VOEDING U UZELF NOG MEER KUNT BETER MAKEN.